Τρίτη 31 Μαΐου 2011

Ζωή στα παλιά βιβλία

Κάλεσµα στους µαθητές να τα επιστρέψουν ώστε να επαναχρησιµοποιηθούν

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ

Μαθητές παραλαµβάνουν τα σχολικά βιβλία στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. Από τη νέα χρονιά αναµένεται να χρησιµοποιήσουν τα  βιβλία των συµµαθητών τους που θα συµµετάσχουν σε εθελοντικό πρόγραµµα επιστροφής των βιβλίων τους  Νέα ζωή στα παλιά σχολικά βιβλία, ώστε να χρησιµοποιηθούν και από νεώτερους µαθητές αντί να ρίχνονται ως συνήθως στο τέλος κάθε χρόνου στην πυρά, επιχειρεί να δώσει πρόγραµµα του υπουργείου Παιδείας. Η Αννα ∆ιαµαντοπούλου µε χθεσινή της επιστολή στα σχολεία της χώρας καλεί όλους τουςµαθητές να συµµετάσχουν ενεργά στο – εθελοντικό – πρόγραµµα επαναχρησιµοποίησης των σχολικών βιβλίων, επιστρέφοντάς τα τη ∆ευτέρα 6 Ιουνίου στα σχολεία τους. Οι µαθητές και τα σχολεία που θα επιστρέψουν τα περισσότερα βιβλία θα βραβευτούν, ενώ όλοι θα βοηθήσουν το κράτος να κάνει και κάποια επιπλέον οικονοµία, αφού θα τυπωθούν του χρόνου λιγότερα.

«Τα βιβλία που για µια χρονιά σάς συντρόφεψαν, σας ταξίδεψαν στη γνώση και που έχετε δεθεί µαζί τους δεν είναι άχρηστα, αλλά µπορούν να αποκτήσουν νέα ζωή µε τους µαθητές της επόµενης χρονιάς», τονίζει η υπουργός Παιδείας κάνοντας λόγο για ανάγκη διαµόρφωσης µιας νέας αντίληψης απέναντι στο σχολικό βιβλίο. Στόχος είναι η ανάπτυξη στάσης σεβασµού για το δηµόσιο αγαθό αλλά και για την περιβαλλοντική, χρηστική και συναισθηµατική αξία του βιβλίου. Το τελευταίο δεκαήµερο του Σεπτεµβρίου 2011 θα γίνει η βράβευση των σχολείων µε τον µεγαλύτερο αριθµό επιστροφών βιβλίων.

ΝΕΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ. Οι συγχωνεύσεις των σχολείων που έκανε πριν από λίγους µήνες το υπουργείο Παιδείας µπορεί να προκάλεσαν αρκετές αντιδράσεις, έφεραν όµως και αναβάθµιση όσων ∆ηµοτικών έγιναν 12θέσια. Κατά 161 αυξάνονται απότον Σεπτέµβριο τα Ολοήµερα ∆ηµοτικά Σχολεία µε Ενιαίο Αναµορφωµένο Εκπαιδευτικό Πρόγραµµα (ΕΑΕΠ). Τα νέα σχολεία προστίθενται µε απόφαση που υπέγραψε χθες η υφυπουργός Εύη Χριστοφιλοπούλου στα ήδη υπάρχοντα 800 που λειτούργησαν τη σχολική χρονιά 2010-2011.

www.alfavita.gr

Δευτέρα 30 Μαΐου 2011

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ: Η πρόταση του υπ. Παιδείας-ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

    ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ: Η πρόταση του υπ. Παιδείας-ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Σύμφωνα με την πρόταση την οποία παρουσίασαν σε σήμερα στους εκπαιδευτικούς συντάκτες η υπουργός Αννα  Διαμαντοπούλου και η υφυπουργός Εύη Χριστοφιλοπούλου:

Ø  Μετά από την αξιολόγηση εφαρμογής του, καταργείται ο διαχωρισμός της Τεχνικής & Επαγγελματικής Εκπαίδευσης  σε ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, ο οποίος  προκάλεσε σύγχυση σε γονείς και μαθητές. Ιδιαίτερα στις ΕΠΑΣ η απουσία μαθημάτων γενικής παιδείας και η αφαίρεση από τους αποφοίτους της προοπτικής συνέχισης των σπουδών τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προκάλεσε συρρίκνωση του μαθητικού δυναμικού.
Ø  Δημιουργείται ένας ενιαίος τύπος Τεχνολογικού Λυκείου σε συνδυασμό με την προώθηση νομοθετικά κατοχυρωμένων επαγγελματικών δικαιωμάτων για όλες τις ειδικότητες.
Ø  Στόχος του Τεχνολογικού Λυκείου είναι η απόκτηση επαρκών τεχνικών-επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων.
Ø  Διασφαλίζεται η ισότιμη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για όσους μαθητές επιθυμούν επαγγελματική ανέλιξη μέσω περαιτέρω σπουδών.

Η συνέχεια εδώ >>> www.esos.gr

Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

Επισημάνσεις προς τους υποψηφίους που θα δηλώσουν τις σχολές επιθυμίας τους

Ρεπορτάζ:esos.gr
Εάν ανατρέξουμε στα στοιχεία των τελευταίων χρόνων διαπιστώνουμε το εξής παράδοξο: Για παράδειγμα το 2008 η Σχολή Πληροφορικής της Αθήνας να έχει  μειωθεί κατά 1000 μόρια και να βλέπουμε στην περιφέρεια να ανεβαίνει κατά 1000 μόρια ή κατά 500 μόρια . Η ερμηνεία που δινονταν από τους εκπαιδευτικούς ήταν ενδεχομένως πως βρέθηκαν μαθητές από την επαρχία που έγραψαν καλύτερα και δήλωσαν την επαρχία.
Αυτή είναι λάθος ερμηνεία, δε συνέβη αυτό, απλώς βλέποντας τη μοριοδότηση των σχολών της προηγούμενης χρονιάς θεώρησαν πώς η Πληροφορική Αθήνας έχει 15 χιλιάδες μόρια, δε θα συγκέντρωναν αυτά τα μόρια, επομένως δήλωσαν επαρχία, με αποτέλεσμα οι καλοί μαθητές που γράψανε 17-18 να βάλουν προτεραιότητα την επαρχία και να μείνουν οι σχολές της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης με μειωμένα μόρια...
 
Η συνέχεια εδώ>>>www.esos.gr

Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ:Τι πρoέκυψε από μελέτη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τις επιλογές των υποψηφίων στα Μηχανογραφικά


Ρεπορτάζ:esos.gr
Σύμφωνα με έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου , του πάρεδρου Δρ Χρ. Ραγιαδάκου οι υποψήφιοι «εμμένουν» μέχρι και την 11η επιλογή τους σε συγκεκριμένα τμήματα, με βάση τα κριτήρια «Περιφέρεια»,
«Εντοπιότητα», «Επιστημονική Κατηγορία», «Επαγγελματική Κατηγορία» και «Είδος Ιδρύματος (ΑΕΙ, ΤΕΙ)».
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ
Διαπιστώνεται επισης ότι η σειρά των κριτηρίων που θέτουν οι υποψήφιοι είναι το «Είδος Ιδρύματος», η «Επαγγελματική Κατηγορία», η «Επιστημονική Κατηγορία» και, τέλος, η «Εντοπιότητα». Καταγράφεται η ασυμφωνία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης εκπαιδευτικών επιλογών για κάθε κατηγοριοποίηση τμημάτων και σε κάθε περιφέρεια και φύλο. Με αφετηρία τη θέση ότι «οι υποψήφιοι κάθε περιφέρειας που έχουν επιτύχει στις πανελλήνιες εξετάσεις εγγράφονται γενικά στην ειδικότητα (και όχι στο τμήμα) που επιθυμούν σε ίδρυμα της περιφέρειάς τους» γίνεται κατανομή των ειδικοτήτων των τμημάτων σε όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας.

 Η συνέχεια εδώ>>>www.esos.gr

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Εάν υποψήφιος ανακαλύψει ότι το γραπτό που έχει το όνομά του είναι κάποιου άλλου;

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr
Μέχρι το μήνα Δεκέμβριο μπορούν να βλέπουν τα γραπτά των πανελλαδικών εξετάσεων οι υποψήφιοι που θα καταθέσουν το Σεπτέμβριο σχετικές αιτήσεις .Οι υποψήφιοι θα λαμβάνουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων με επίδειξη σε φωτοτυπία.
Εάν κάποιος υποψήφιος διαπιστώσει ότι κάποιος πλαστογράφησε τα στοιχεία του στο τετράδιο  (ονοματεπώνυμο) επιτόπου το δηλώνει., Κάνει υπεύθυνη δήλωση,το καταγράφει η Διεύθυνση Δ.Ε και και το αποστέλλει στο Υπουργείο. Η Διεύθυνση Εξετάσεων του υπ. Παιδείας κάνει τον έλεγχο διότι αν και απιστευτο  μπορεί να ισχύει η διαπίστωση που έχει κάνει ο υποψήφιος.
Δηλαδή όλα εξετάζονται εκείνη την ώρα. Ωστόσο ο νόμος δεν προβλέπει ότι μπορεί κάποιος να αλλάξει τη βαθμολογία, γιατί εάν αυτό συμβεί θα τιναχτεί όλο το σύστημα στον αέρα, δηλασή θα αλλάξουν οι βάσεις εισαγωγής.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ:50-80 ευρώ για να δουν οι υποψήφιοι τα γραπτά τους-ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr
Με ανακοίνωση που αναμένεται να κάνει το υπ. Παιδείας θα καλέσει τους υποψηφίους που συμμετέχουν φέτος στις πανελλαδικές και επιθυμούν να δουν τα γραπτά τους  να υποβάλουν αιτήσεις από 15- 30 Σεπτεμβρίου να δουν τα γραπτά τους.
Ειδικότερα , σύμφωνα με απόφαση του υπ. Οικονομίας , οι συμμετέχοντες στις πανελλαδικές θα υποχρεώνονται στην καταβολή παραβόλων για την επίδειξη των γραπτών δοκιμίων των Πανελληνίων Εξετάσεων ως εξής:

1. Πενήντα ευρώ (50,00 €) για την επίδειξη έως τριών (3) γραπτών δοκιμίων Πανελληνίων Εξετάσεων.
2. Ογδόντα ευρώ (80,00 €) για την επίδειξη περισσοτέρων των τριών (3) γραπτών δοκιμίων Πανελληνίων Εξετάσεων.
Τα παραπάνω ποσά θα εισπράττονται από τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.) στον ΚΑΕ 3743 με κατονομασία «παράβολα επίδειξης γραπτών δοκιμίων Πανελληνίων Εξετάσεων (αρθ. 22 ν. 3475/2006 όπως
ισχύει)».

Το esos.gr δημοσιεύει τη σχετική υπουργική απόφαση η οποία καθορίζει τη διαδικασία επίδειξης των γραπτών δοκιμίων, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
Ειδικότερα η υπουργική απόφαση έχει ως εξής:

η συνέχεια εδώ>>> www.esos.gr 

Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Τα προγνωστικά για τις βάσεις

 Καθοριστικό ρόλο παίζει η σχέση ζήτησης και προσφοράς στις περιζήτητες σχολές 

ΕΡΕΥΝΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ

Τα «προγνωστικά» για την κίνηση των βάσεων, την άνοδο ή την πτώση τους ξεκινούν µετά τη γνωστοποίηση των βαθµολογικών επιδόσεων των υποψηφίων (συνήθως τέλος Ιουλίου), καθώς τότε µπορεί να γίνει η σύγκριση µε τις επιδόσεις της προηγούµενης χρονιάς. Ωστόσο, υπάρχουν ορισµένα δεδοµένα που «οικοδοµούν» όρια στην κίνηση των βάσεων εισαγωγής των φετινών εξετάσεων, δηλαδή, µε άλλα λόγια, στην «τιµή του εισιτηρίου» πρόσβασης στα ΑΕΙ - ΤΕΙ.

Η πρώιµη αυτή ανίχνευσητου «πώςθακινηθούν φέτος οι βάσεις» στηρίζεται, ουσιαστικά, στην εξέταση τριών βασικών παραγόντων που λειτουργούν ως «πύργος ελέγχου» του σκαµπανεβάσµατος των βάσεων και πριµοδοτούν τις «καταδύσεις» ή τις «αναρριχήσεις» τους. Αναφερόµαστε βεβαίως στις συντεταγµένες της διαµόρφωσης των βάσεων, που είναι:...

Η συνέχεια: >>>>tanea.gr

Δευτέρα 23 Μαΐου 2011

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Πως σχολιάζουν οι επιστημονικές Ενώσεις τα θέματα που διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι στη Χημεία και Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Για να δείτε τις λύσεις και το σχόλιο στη Χημεία από την Ενωση Ελλήνων Χημικών  κάνετε κλικ εδώ
Για να δείτε τις λύσεις και το σχόλιο στο μάθημα Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον, από την Πανελλήνια Ένωση καθηγητών Πληροφορικής (ΠΕΚΑΠ)κάνετε κλικ εδώ

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ:Τα θέματα που διαγωνίστηκαν σήμερα (23-05-2011) οι υποψήφιοι


ΡΕΠΟΤΡΤΑΖ:esos.gr
Για να δείτε τα θέματα στα Λατινικά Θεωρητικής Κατεύθυνσης κάνετε κλικ εδώ
Για να δείτε τα θέματα στη Χημεία Θετικής Κατεύθυνσης κάνετε κλικ εδώ
Για να δείτε τα θέματα στην Ηλεκτρολογία της Τεχνολογικής (Κύκλος Τεχνολογίας και Παραγωγής) κάνετε κλικ εδώ
Για να δείτε τα θέματα στην Ανάπτυξη Εφαρμογών  σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Κύκλος Πληροφορικής και  Υπηρεσιών)  κάνετε κλικ εδώ

Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Πτώση των βάσεων σε ΑΕΙ υψηλής ζήτησης

Εξαιτίας του υψηλού βαθμού δυσκολίας των έως τώρα εξεταζομένων μαθημάτων – Φυσική και Αρχαία για διαβασμένους, χθες
Του Αποστολου Λακασα
Προσγειώνει τις φετινές βάσεις εισαγωγής στα περιζήτητα ΑΕΙ η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων. Ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων στα περισσότερα έως τώρα μαθήματα είναι υψηλός, με αποτέλεσμα να αποτρέπεται η άνοδος των βάσεων, την οποία ενισχύει ο μεγάλος ανταγωνισμός για τις θέσεις κυρίως στις σχολές υψηλής ζήτησης των κεντρικών ιδρυμάτων. «Πρόκειται για τα δυσκολότερα θέματα των τελευταίων ετών», ανέφερε στην «Κ» έμπειρος εκπαιδευτικός, ύστερα και από τα θέματα στα Αρχαία της θεωρητικής κατεύθυνσης και στη Φυσική της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης, που εξετάστηκαν χθες. Μάλιστα, και στα τρία μαθήματα υψηλής βαρύτητας (Αρχαία για τη θεωρητική, Βιολογία για τη θετική και Μαθηματικά για την τεχνολογική) τα φετινά θέματα είναι δυσκολότερα από πέρυσι. Την ίδια στιγμή, ερωτήματα εγείρει η υπόθεση διαρροής θεμάτων σε λύκειο του Γαλατσίου. Η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Αθηνών κ. Ελένη Ράικου διέταξε κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα έπειτα από καταγγελίες στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για διαρροή στο μάθημα των Αρχών Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων την περασμένη Τετάρτη.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Παιδείας κ. Ιω. Πανάρετο, πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό. Σε εξεταστικό κέντρο στο Γαλάτσι, μαθητής στις 10.04 (μετά την ανάρτηση των θεμάτων στο Διαδίκτυο στις 09.35) φέρεται να έλαβε στο κινητό του, που το είχε στην κάλτσα του, λύσεις των θεμάτων από το φροντιστήριό του. Ο μαθητής εντοπίστηκε και μηδενίστηκε το γραπτό του. Ερευνάται το ποιος έστειλε τις απαντήσεις των θεμάτων κι αν έχει συμβεί το ίδιο και σε άλλα μαθήματα. Ειδικότερα, για τη χθεσινή ημέρα εξετάσεων στα Αρχαία κατεύθυνσης, στο διδαγμένο κείμενο δόθηκε ενότητα από την Πολιτεία του Πλάτωνα, ενώ το αδίδακτο κείμενο προερχόταν από το Συμπόσιον του Ξενοφώντα.
Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων σημείωσε για το διδαγμένο κείμενο ότι «οι ερωτήσεις είναι διατυπωμένες με σαφήνεια, απαιτούν γνώση των σχολίων του βιβλίου, αλλά και βαθύτερη γνώση του πλατωνικού κειμένου» και για το αδίδακτο ότι «οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις, στερεότυπα διατυπωμένες, δεν παρουσιάζουν δυσκολία εκτός από την παρατήρηση Γ3β, στην οποία η διευκρίνιση για την εξάρτηση του πλαγίου λόγου πιθανόν να δυσκόλεψε τους υποψηφίους». «Η μετάφραση του αδίδακτου προϋπέθετε εξοικείωση με το ύφος και το λεξιλόγιο της καθημερινότητας και μάλλον θεωρείται δύσκολη για τον μέσο μαθητή. Η γραμματική άσκηση ήταν μέτριας δυσκολίας. Η συντακτική άσκηση απαιτούσε προσοχή στο β΄ σκέλος», ανέφερε στην «Κ» η φιλολογική ομάδα του εκπαιδευτικού ομίλου ΟΡΙΟΝ-IdEF. Για τη Φυσική, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Φυσικών, τα θέματα ήταν πολλά και το τρίωρο της εξέτασης δεν επαρκούσε για να απαντηθούν επιτυχώς, ενώ δεν υπήρχε διαβάθμιση του βαθμού δυσκολίας για να διακριθούν οι άριστοι. Ο καθηγητής του ΟΡΙΟΝ κ. Χ. Σταθόπουλος τόνισε στην «Κ» ότι «τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα από τα περσινά. Πολλοί μαθητές θα είχαν πρόβλημα χρόνου λόγω του όγκου των πράξεων».
Εχοντας ολοκληρώσει πέντε από τα έξι υποχρεωτικά μαθήματα των Πανελλαδικών Eξετάσεων ανά κατεύθυνση (απομένει η εξέταση της Δευτέρας), μπορούν να εξαχθούν τα πρώτα συμπεράσματα για τις επιδόσεις των υποψηφίων και την πορεία των βάσεων εισαγωγής ανά επιστημονικό πεδίο. Ετσι, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΡΙΟΝ-IdEF κ. Μανώλη Αμαργιαννάκη:
- Το ποσοστό των αρίστων στα Αρχαία θα μειωθεί. Ετσι επιτείνεται η πτωτική τάση των βάσεων του 1ου πεδίου (νομικά, φιλολογίες κ. ά.), όπως αυτή διαμορφώθηκε από τα Μαθηματικά και τη Βιολογία.
- Ο αριθμός των αρίστων υποψηφίων θετικής κατεύθυνσης θα μειωθεί σημαντικά. Γεγονός που συμβάλλει στην πτώση των βάσεων του 3ου πεδίου (σχολές Yγείας).
- Οι βάσεις 2ου (φυσικομαθηματικές) και 4ου πεδίου (Πολυτεχνεία), που διαμορφώνονται από τη θετική και τεχνολογική κατεύθυνση, δείχνουν καθοδική τάση.
- Οι υποψήφιοι της τεχνολογικής αντιμετώπισαν δυσκολία στη Φυσική, με συνέπεια οι βάσεις του 5ου πεδίου (οικονομικές σχολές) να κινούνται πτωτικά.
 
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Πανελλαδικές: Δεκαοχτώ μαθητές έλαβαν απαντήσεις με SMS


Πανελλαδικές: Δεκαοχτώ μαθητές έλαβαν απαντήσεις με SMS


Οι τρεις καθηγητές που έστειλαν τα μηνύματα είπαν ότι επρόκειτο για «ενημέρωση» των μαθητών
Αρση του τηλεφωνικού απορρήτου 100 μαθητών θα ζητήσει ο εισαγγελέας



Αθήνα Τουλάχιστον 18 μαθητές έλαβαν τις απαντήσεις των θεμάτων στα μαθήματα «Μαθηματικά» και «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων», με sms που τους εστάλησαν από τρεις καθηγητές φροντιστηρίου, όπως προκύπτει από την έως τώρα έρευνα του τμήματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Μιλώντας στις αστυνομικές αρχές, οι τρεις καθηγητές ισχυρίστηκαν ότι σκοπός τους δεν ήταν η παραβίαση του αδιάβλητου των εξετάσεων, αλλά η ενημέρωση των μαθητών που αγωνιούσαν για το πώς έγραψαν.

Την Δευτέρα αναμένεται να ζητηθεί άρση του τηλεφωνικού απορρήτου, 100 μαθητών, τα ονόματα των οποίων προέκυψαν από τη λίστα του φροντιστηρίου.

Η έρευνα ξεκίνησε έπειτα από περιστατικό που καταγράφηκε στις 18 Μαΐου, με μαθητή κατά την εξέταση του μαθήματος «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων».

Ενας καθηγητής που κάτι υποπτεύθηκε είδε ότι στο τηλέφωνο του μαθητή υπήρχε sms με τις απαντήσεις στο πρώτο θέμα του διαγωνίσματος. Οταν ερωτήθη ο μαθητής, από πού εστάλη το μήνυμα απάντησε ότι προερχόταν από το φροντιστήριο, στο οποίο πήγαινε.
tovima.gr

Σάββατο 21 Μαΐου 2011

Οδηγός Σπουδών και Επαγγέλματος 2011

Κυκλοφόρησε ο Οδηγός Σπουδών και Επαγγέλματος για το 2011, ανανεωμένος και πλήρως ενημερωμένος, του Χρήστου Κάτσικα
 
Χρήστος Κάτσικας
Οδηγός Σπουδών και Επαγγέλματος
2011
ΑΕΙ
, ΤΕΙ, Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές
Κ.Α.: 28146, ISBN: 978-960-493-037-1 διαστάσεις: 17x24 σελ.: 830, τιμή βιβλίου: € 23.70, ΦΠΑ: 6.5%
Ο Οδηγός Σπουδών και Επαγγέλματος 2011 – ΑΕΙ, ΤΕΙ, Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές  περιλαμβάνει όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές του Γενικού Λυκείου και του ΕΠΑΛ σχετικά με τις πανεπιστημιακές σπουδές που θα επιλέξουν και τις επαγγελματικές διεξόδους και προοπτικές.
Πρόκειται για έναν οδηγό με όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζουν οι υποψήφιοι για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση:
το «who is who» των επιστημονικών πεδίων
• το πανόραμα των τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ και τις βάσεις εισαγωγής τους
το αντικείμενο σπουδών κάθε τμήματος, τις κατευθύνσεις και τις ειδικεύσεις
τα τμήματα με τις καλύτερες επαγγελματικές προοπτικές
τα τμήματα με ιδιαιτερότητες
τα επιστημονικά πεδία που «μαγνητίζουν» τους περισσότερους υποψήφιους
το συνδυασμό επιστημονικών πεδίων που προσφέρουν περισσότερες θέσεις
τον αριθμό των υποψηφίων και τις προσφερόμενες θέσεις
τα «κλειδιά» για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού
τη σωστή επιλογή των σχολών προτίμησης
την επιλογή τμημάτων χωρίς απώλεια μορίων.
Σε αυτό το βιβλίο οι υποψήφιοι θα βρουν όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν για τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας , τον τρόπο υπολογισμού των μορίων επιλογής, τη σημασία του γραπτού βαθμού, τις προϋποθέσεις συμμετοχής στις διαδικασίες επιλογής. Παράλληλα, θα βρουν απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματά τους σχετικά με τις επιλογές σπουδών και επαγγέλματος , σημαντικές οδηγίες για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού , τους περιορισμούς στις επιλογές των επιστημονικών πεδίων , την επιλογή επιστημονικών πεδίων χωρίς απώλεια μορίων, τις αντιστοιχίες των τμημάτων , καθώς και συμπληρωματικές πληροφορίες για τμήματα με ιδιαιτερότητες.
Η ουσιαστική μελέτη του Οδηγού μπορεί να βοηθήσει τους υποψηφίους να ξεκαθαρίσουν το «θολό τοπίο» των σχολών ΑΕΙ και ΤΕΙ, ώστε οι «κρίσιμες επιλογές» για τις σπουδές και κατεπέκταση το επάγγελμα να είναι πιο κοντά στις προσδοκίες και τα όνειρά τους.

Θέματα και λύσεις Παν. Εξετάσεων (συνέχεια)

Παρασκευή 20 Μαΐου 2011

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Τα θέματα στα Αρχαία και τη Φυσική(Ημερησίων και Εσπερινών Γενικών Λυκείων) που διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι


Για να δείτε τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών Θεωρητικής Κατεύθυνσης κάνετε κλικ εδώ
Για να δείτε τα θέματα της Φυσικής Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (και των δύο κύκλων) , κάνετε κλικ δω




 Από e-sos

Αριθμός Εισακτέων 2011-2012

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:10.250 λιγότεροι θα εισαχθούν φέτος στα ΑΕΙ- ΜΕΙΩΘΗΚΕ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΌ 84.690 ΣΕ 74.440




ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Ο αριθμός των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 ανέρχεται στις 74.440 από 84.690 ( ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΚΑΤΑ ΤΜΗΜΑ ΤΟΝ ΠΕΡΣΙΝΟ ΑΡΙΘΜΟ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ)
Επιπλέον, στον παραπάνω αριθμό εισακτέων προστίθενται και οι θέσεις εισακτέων:

1.       Για τις Στρατιωτικές Σχολές
2.       Για τις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας
3.       Για τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
4.       Για τις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
5.       Ανώτερη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου (ΑΣΤΕΡ)
6.       Ανώτερη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων Αγ. Νικολάου (ΑΣΤΕΑΝ)

Από τον ανωτέρω συνολικό αριθμό των 74.440 θέσεων διατίθενται:
  • ποσοστό 90% των θέσεων των Πανεπιστημίων και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών και ποσοστό 69% των θέσεων των ΤΕΙ, της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης, στους μαθητές της Γ΄ τάξης του ημερήσιου Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) και τους αποφοίτους Λυκείων που θα λάβουν μέρος στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις. Για τις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού ο ακριβής αριθμός των θέσεων εισακτέων καθορίζεται με αποφάσεις των αντίστοιχων Υπουργείων. Τα ανωτέρω ποσοστά θέσεων αναμένεται να διεκδικήσουν 92.259 περίπου εν δυνάμει υποψήφιοι, δηλαδή όσοι από τους 76.132 μαθητές της Γ΄ τάξης ημερήσιου ΓΕΛ και τους 464 μαθητές της Γ΄ τάξης ημερήσιου ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) θα υποβάλλουν τελικά μηχανογραφικό δελτίο και οι 15.663 απόφοιτοι προηγούμενων ετών που υπολογίζεται ότι θα λάβουν μέρος στις φετινές εξετάσεις.
  • ποσοστό 10% των θέσεων των Πανεπιστημίων, των ΤΕΙ, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης, σε υποψήφιους που δε συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις του ακαδ. έτους 2011-2012 και είναι κάτοχοι απολυτηρίου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έλαβαν μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις των ημερήσιων Γενικών Λυκείων τα ακαδ. έτη 2009-2010, 2010-2011 ή είναι κάτοχοι απολυτηρίου ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) που έλαβαν μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις το ακαδ. έτος 2010-2011. Για τις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού ο ακριβής αριθμός των θέσεων εισακτέων καθορίζεται με αποφάσεις των αντίστοιχων Υπουργείων. Τα ανωτέρω ποσοστά θέσεων αναμένεται να διεκδικήσουν περίπου 10.000 με 12.000 υποψήφιοι. Ο ακριβής αριθμός των υποψηφίων θα γνωστοποιηθεί μετά την υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων.
  • ποσοστό 20% των θέσεων των Τ.Ε.Ι., της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης στους μαθητές της Γ΄ τάξης ημερήσιων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) και αποφοίτους ΕΠΑΛ που θα λάβουν μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις των τεσσάρων μαθημάτων. Δίδεται επιπλέον σε κάθε Τμήμα ή Σχολή Τ.Ε.Ι. μία (1) επιπλέον θέση για το σύνολο των κατηγοριών με ειδικό αριθμό θέσης πέραν του κανονικού. Για τις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών, τις Σχολές Αστυφυλάκων της Αστυνομίας και τις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού ο ακριβής αριθμός των θέσεων εισακτέων καθορίζεται με αποφάσεις των αντίστοιχων Υπουργείων. Το ποσοστό αυτό θα διεκδικήσουν 20.916 περίπου εν δυνάμει υποψήφιοι, μαθητές και απόφοιτοι ημερησίων ΕΠΑΛ (Ομάδα Α’).
  • ποσοστό 1% των θέσεων των Τ.Ε.Ι., της ΑΣΠΑΙΤΕ και των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης στους μαθητές της Δ΄ τάξης εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) που θα λάβουν μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις των δύο μαθημάτων. Δίδεται επιπλέον σε κάθε Τμήμα ή Σχολή Τ.Ε.Ι. μία (1) επιπλέον θέση για το σύνολο των κατηγοριών με ειδικό αριθμό θέσης πέραν του κανονικού. Για τις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού ο ακριβής αριθμός των θέσεων εισακτέων καθορίζεται με απόφαση του αντίστοιχου Υπουργείου.
  • Ποσοστό 1% πέρα από τον αριθμό εισακτέων, διατίθενται για τους μαθητές και αποφοίτους των Εσπερινών Γενικών Λυκείων καθώς και τους μαθητές της τελευταίας τάξης εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) που θα λάβουν μέρος στις αντίστοιχες πανελλήνιες εξετάσεις της Δ΄ τάξης των Λυκείων αυτών. Δίδεται επιπλέον σε κάθε Τμήμα ή Σχολή Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι. μία (1) επιπλέον θέση για το σύνολο των κατηγοριών με ειδικό αριθμό θέσης πέραν του κανονικού.

    Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

    Θέματα και λύσεις Πανελληνίων Εξετάσεων

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ και τις προτεινόμενες ΛΥΣΕΙΣ σε Ιστορία ΘΚ, Βιολογία ΘΚ, Χημεία - Βιοχημεία ΤΚ και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΚ

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΪΟΣ 2011

    ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β)
    ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ
      
    ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β)
    14/5/2011 - ΦΥΣΙΚΗ Γενικής Παιδείας Εσπερινών Λυκείων - ΔΕΙΤΕ τα θέματα και τις προτεινόμενες λύσεις
    14/5/2011 - ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γενικής Παιδείας Εσπερινών Λυκείων - ΔΕΙΤΕ τα θέματα και τις προτεινόμενες λύσεις 
    12/5/2011 - Τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας για το Εσπερινό Γενικό Λύκειο και το ΕΠΑΛ (Ομάδα Β)
    ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ:

    Δευτέρα 16 Μαΐου 2011

    Επιμένουμε… ελληνικά

    Του Θανάση Νικολαΐδη
    (“Φίλος μεν Πλάτων, φιλτέρα δε η αλήθεια”) 

    ΑΥΤΟΙ, λοιπόν, (οι Αμερικάνοι) συνέλαβαν τον Στρος Καν, εδώ ξεσπάει το τσουνάμι. Περί το θέμα και φλύαροι μέχρι τελικής πτώσεως. Κι έγινε ξαφνικά η Ελλάδα ένας απέραντος χώρος κουτσομπολιού και οι μισοί έλληνες… μεσημεριανούδες. Με λεπτομέρειες που καταπλήσσουν. Επίμονα, ως αδιόρθωτοι βαττολογούντες και αλλήθωροι προς την ουσία. 

    ΚΑΙ, βέβαια, το «κατόρθωμα» του παραπάνω μας πάει, συνειρμικά, σ’ εκείνο του Ζαχόπουλου. Στην 39/χρονη που την «άπλωσαν» για να τον προστατέψουν και να προστατευτούν. Στη γυναίκα που απορρόφησε τους κραδασμούς και κατέληξε στη φυλακή(!). Για τους αδύναμους και «ασήμαντους», βλέπεις, ανοίγουν οι πόρτες και τους περιμένουν χειροπέδες. Έτσι μας έμαθαν και τους μάθαμε και «αρέσουν στους βαρβάρους κάτι τέτοια»...


    ΚΑΙ την κα Ηλία του «παραδικαστικού» που το’ σκασε με πέντε κατηγορίες και με εντάλματα σύλληψης ποιος και που την συνέλαβε; Στην αλλοδαπή και από… κουτόφραγκους. Με καθυστέρηση, βέβαια, που έχει να κάνει με την γυναικεία πονηριά και την τέχνη της παραλλαγής. Δεν ήταν καθηγήτρια γαλλικών (και ελληνικών) η κυρία-ήταν «λειτουργός» του παραδικαστικού. Αλλήθωροι εμείς και δεν την είδαμε να το σκάει, ανοιχτομάτηδες οι Άγγλοι και τη συνέλαβαν.

    ΠΟΥ αλλού δώσαμε «εξετάσεις» με απόδοση… απόρριψης; Στον Χριστοφοράκο! Δεν το(ν) πρόσεξαν οι αρμόδιοι, δεν το’ ξεραν οι πολιτικοί κι όταν βρέθηκε κουνώντας μας το μαντήλι απ’ τη Γερμανία, οι πολιτικοί μας συνέχισαν αλλάζοντας πλευρό. Κανένας «υπεύθυνος» δεν πλήρωσε κι ούτε κάτι μας δίδαξε η κρατική ολιγωρία συντονισμένη με την πολιτική σκοπιμότητα διεφθαρμένων πολιτικών.

    ΔΕΝ παίρνουμε μαθήματα απ’ τους ξένους, δεν αφομοιώνουμε τα καλά τους και η ζωή συνεχίζεται. Με την επιμονή μας στο «μοζαΐκ» που θέλει καλυμμένο το πρόσωπο του δράστη. Είδαμε τον Στρος Καν με χειροπέδες, ίσως τον δούμε στο κελί κι ύστερα στο σκαμνί, στην Ιταλία διώκεται ο πρωθυπουργός τους, αλλά εδώ, στην Ελλάδα της διαφθοράς και της… φαιδράς πορτοκαλέας, δεν πρόκειται να δούμε δράστη προσαγόμενο, ούτε δολοφόνων ονόματα και χαρακτηριστικά. Θα δούμε και θ’ ακούσουμε «αναλυτές», θα μάθουμε πολλά για σεξ, θα μας… φλομώσουν οι «πρωινοί», θα μας εξοντώσουν οι μεσημεριανούδες και μόνο στοιχεία κοινωνικής πρακτικής δεν θα εισαγάγουμε, ούτε το «μάθημα» θα αφομοιώσουμε, επιμένοντας… ελληνικά.
    Από ΒΗΜΑ ΑΛΙΑΡΤΟΥ

    Κυριακή 15 Μαΐου 2011

    Δήμος Θηβαίων: Hμερίδα

     Ο Δήμος Θηβαίων έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στην ημερίδα που διοργανώνει τη Δευτέρα 16 Μαΐου 2011 και ώρα 18:00. στο Συνεδριακό Κέντρο Θήβας (αίθουσα Αλέκος Κοφίνης) με θέμα την παρουσίαση των μελετών σχετικά με την:
    - Κατάσταση των υπόγειων νερών στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Θηβαίων και
    - Διερεύνηση επιβάρυνσης αγροτικών προϊόντων από τοξικούς ρύπους στην περιοχή του Δήμου Θηβαίων.

    Σάββατο 14 Μαΐου 2011

    Έναρξη των Εξετάσεων

    Με την ευκαιρία της έναρξης των εξετάσεων, το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γενικού Λυκείου Βαγίων, εύχεται σε όλους τους  μαθητές της Δημοτικής Ενότητας Βαγίων,
    Καλή Επιτυχία

    Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

    Αφίσα εκδήλωσης


    Πρόσκληση εκδήλωσης


    Οι Σύλλογοι Διδασκόντων και Γονέων - Κηδεμόνων του Γενικού Λυκείου Βαγίων σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης Ναρκωτικών Ν. Βοιωτίας σας καλούν στην ομιλία – συζήτηση που θα πραγματοποιήσουν στο χώρο της αίθουσας Πολλαπλών Χρήσεων του Γενικού Λυκείου Βαγίων,  την Παρασκευή 6 Μαΐου 2011 και ώρα 7.30  μ.μ., με θέμα:
    «Σύγχρονες μορφές εξάρτησης (χρήση ουσιών, διαδίκτυο, κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικά παιχνίδια) και ο ρόλος των γονέων στην αντιμετώπισή τους».
    Θα μιλήσει ο Σκόνδρας Αργύρης, Κοινωνιολόγος, Επιστημονικά Υπεύθυνος του Κέντρου Πρόληψης Ναρκωτικών.