Εξαιτίας του υψηλού βαθμού δυσκολίας των έως τώρα εξεταζομένων μαθημάτων – Φυσική και Αρχαία για διαβασμένους, χθες
Του Αποστολου Λακασα
Προσγειώνει τις φετινές βάσεις εισαγωγής στα περιζήτητα ΑΕΙ η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων. Ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων στα περισσότερα έως τώρα μαθήματα είναι υψηλός, με αποτέλεσμα να αποτρέπεται η άνοδος των βάσεων, την οποία ενισχύει ο μεγάλος ανταγωνισμός για τις θέσεις κυρίως στις σχολές υψηλής ζήτησης των κεντρικών ιδρυμάτων. «Πρόκειται για τα δυσκολότερα θέματα των τελευταίων ετών», ανέφερε στην «Κ» έμπειρος εκπαιδευτικός, ύστερα και από τα θέματα στα Αρχαία της θεωρητικής κατεύθυνσης και στη Φυσική της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης, που εξετάστηκαν χθες. Μάλιστα, και στα τρία μαθήματα υψηλής βαρύτητας (Αρχαία για τη θεωρητική, Βιολογία για τη θετική και Μαθηματικά για την τεχνολογική) τα φετινά θέματα είναι δυσκολότερα από πέρυσι. Την ίδια στιγμή, ερωτήματα εγείρει η υπόθεση διαρροής θεμάτων σε λύκειο του Γαλατσίου. Η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Αθηνών κ. Ελένη Ράικου διέταξε κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα έπειτα από καταγγελίες στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για διαρροή στο μάθημα των Αρχών Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων την περασμένη Τετάρτη.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Παιδείας κ. Ιω. Πανάρετο, πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό. Σε εξεταστικό κέντρο στο Γαλάτσι, μαθητής στις 10.04 (μετά την ανάρτηση των θεμάτων στο Διαδίκτυο στις 09.35) φέρεται να έλαβε στο κινητό του, που το είχε στην κάλτσα του, λύσεις των θεμάτων από το φροντιστήριό του. Ο μαθητής εντοπίστηκε και μηδενίστηκε το γραπτό του. Ερευνάται το ποιος έστειλε τις απαντήσεις των θεμάτων κι αν έχει συμβεί το ίδιο και σε άλλα μαθήματα. Ειδικότερα, για τη χθεσινή ημέρα εξετάσεων στα Αρχαία κατεύθυνσης, στο διδαγμένο κείμενο δόθηκε ενότητα από την Πολιτεία του Πλάτωνα, ενώ το αδίδακτο κείμενο προερχόταν από το Συμπόσιον του Ξενοφώντα.
Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων σημείωσε για το διδαγμένο κείμενο ότι «οι ερωτήσεις είναι διατυπωμένες με σαφήνεια, απαιτούν γνώση των σχολίων του βιβλίου, αλλά και βαθύτερη γνώση του πλατωνικού κειμένου» και για το αδίδακτο ότι «οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις, στερεότυπα διατυπωμένες, δεν παρουσιάζουν δυσκολία εκτός από την παρατήρηση Γ3β, στην οποία η διευκρίνιση για την εξάρτηση του πλαγίου λόγου πιθανόν να δυσκόλεψε τους υποψηφίους». «Η μετάφραση του αδίδακτου προϋπέθετε εξοικείωση με το ύφος και το λεξιλόγιο της καθημερινότητας και μάλλον θεωρείται δύσκολη για τον μέσο μαθητή. Η γραμματική άσκηση ήταν μέτριας δυσκολίας. Η συντακτική άσκηση απαιτούσε προσοχή στο β΄ σκέλος», ανέφερε στην «Κ» η φιλολογική ομάδα του εκπαιδευτικού ομίλου ΟΡΙΟΝ-IdEF. Για τη Φυσική, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Φυσικών, τα θέματα ήταν πολλά και το τρίωρο της εξέτασης δεν επαρκούσε για να απαντηθούν επιτυχώς, ενώ δεν υπήρχε διαβάθμιση του βαθμού δυσκολίας για να διακριθούν οι άριστοι. Ο καθηγητής του ΟΡΙΟΝ κ. Χ. Σταθόπουλος τόνισε στην «Κ» ότι «τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα από τα περσινά. Πολλοί μαθητές θα είχαν πρόβλημα χρόνου λόγω του όγκου των πράξεων».
Εχοντας ολοκληρώσει πέντε από τα έξι υποχρεωτικά μαθήματα των Πανελλαδικών Eξετάσεων ανά κατεύθυνση (απομένει η εξέταση της Δευτέρας), μπορούν να εξαχθούν τα πρώτα συμπεράσματα για τις επιδόσεις των υποψηφίων και την πορεία των βάσεων εισαγωγής ανά επιστημονικό πεδίο. Ετσι, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΡΙΟΝ-IdEF κ. Μανώλη Αμαργιαννάκη:
- Το ποσοστό των αρίστων στα Αρχαία θα μειωθεί. Ετσι επιτείνεται η πτωτική τάση των βάσεων του 1ου πεδίου (νομικά, φιλολογίες κ. ά.), όπως αυτή διαμορφώθηκε από τα Μαθηματικά και τη Βιολογία.
- Ο αριθμός των αρίστων υποψηφίων θετικής κατεύθυνσης θα μειωθεί σημαντικά. Γεγονός που συμβάλλει στην πτώση των βάσεων του 3ου πεδίου (σχολές Yγείας).
- Οι βάσεις 2ου (φυσικομαθηματικές) και 4ου πεδίου (Πολυτεχνεία), που διαμορφώνονται από τη θετική και τεχνολογική κατεύθυνση, δείχνουν καθοδική τάση.
- Οι υποψήφιοι της τεχνολογικής αντιμετώπισαν δυσκολία στη Φυσική, με συνέπεια οι βάσεις του 5ου πεδίου (οικονομικές σχολές) να κινούνται πτωτικά.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου